Zo maak je een funnel voor je gratis weggever

Met een gratis weggever kun jij je bezoeker kennis laten maken met jou en jouw bedrijf en kun jij een mailinglijst opbouwen met potentiële klanten. Zo kun je door geregeld e-mails met waardevolle informatie te versturen, de bezoeker langzaam warm laten lopen voor jouw product of dienst. Daarnaast is het gemakkelijker om een nieuwe dienst of product te lanceren bij potentiële klanten die je al kennen, en die al hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn in jouw aanbod via je e-maillijst.

Het voordeel van een gratis weggever met een e-mail funnel is dat je deze funnel maar 1x hoeft te bouwen op jouw ideale klant en dan automatisch 24/7 kunt hergebruiken bij al je nieuwe bezoekers

Wat heb je nodig voor een funnel met gratis weggever

  • Een opt-in pagina waar de bezoekers zich kunnen inschrijven
  • Een e-mailmarketingsysteem zoals bijv. Active Campaign of Laposta
  • Een gratis weggever zoals een e-boek, checklist en videocursus
  • Thank you page met eventueel een aanvullende actie


Hoe werkt de funnel

De funnel start zodra de bezoeker zich heeft ingeschreven om jouw gratis weggever te ontvangen. Vervolgens verstuurt de automation in je e-mailsysteem de bezoeker ongeveer 6 e-mails met tussenpozen van twee dagen, zodat je niet te opdringerig overkomt. Met mails 2-3 & 4 deel je vooral gratis waarde. Je kunt bijvoorbeeld verder ingaan op de content van je gratis weggever, door aanvullende tips te geven of een link naar een blog delen. Als laatste doe je een aanbieding waarbij jij jouw product of dienst presenteert.


Benieuw hoe je dit kunt inzetten? In mijn online training ‘Online Marketing vanuit jouw authentieke zelf’, leer je de basis beginselen van online marketing en hoe je dit gestructureerd kunt inzetten.

*Je bezoeker dient akkoord te gaan met e-mails voor reclamedoeleinden. Vermeldt dit bij de inschrijving van je gratis weggever.

Berichten

Misschien vind je dit ook interessant