Wat is een Tripwire Funnel?

Een tripwire funnel kun je in de basis vergelijken met een normale e-mailfunnel. Deze funnel heeft het specifieke doel om de bezoekers op je website meteen om te zetten in betalende klanten. Dit doe je door een gratis weggever aan te bieden en daarna je bezoeker door te sluizen naar een verkooppagina.

Deze funnel werkt perfect als jij een laag geprijsd product in je portfolio hebt dat aansluit op je gratis weggever. Als je bijvoorbeeld als gratis weggever een e-book aanbiedt, dan zou dit product wellicht een checklist, korte videocursus of spreadsheet kunnen zijn waarin je verder ingaat op het onderwerp van je e-boek. Het product wat je aanbiedt moet een laaggeprijsd product zijn en mag daarom max. €30,- kosten.

Wat heb je nodig voor een Tripwire Funnel?

Voor een Tripwire funnel heb je de volgende elementen op je website nodig:

  • WooCommerce om de betaling uit te voeren
  • Een opt-in pagina voor je gratis weggever
  • Een e-mailmarketingsysteem zoals bijv. Active Campaign of Laposta.
  • Een korte verkooppagina voor je product

Hoe werkt het?

De tripwire funnel start zodra je bezoeker op je opt-in pagina komt en zich inschrijft voor je gratis weggever. Na inschrijving wordt de bezoeker automatisch doorgestuurd naar de verkooppagina van je laaggeprijsde product. Op deze pagina krijgt de bezoeker een aanbod voor je product. Om een gevoel van urgentie te creëren kun je op deze pagina zelfs nog een extra korting geven met een tijdslimiet. Als de klant heeft gekocht start de evergreenfunnel.

Zo heb je twee vliegen in één klap! Je hebt én het e-mailadres van je bezoeker bemachtigd waarmee je een evergreenfunnel kunt starten*, én je hebt je eerste product verkocht.

Hulp nodig om dit op te zetten? Let me know! Met een strippenkaart kan ik dit voor je oppakken.

*Je bezoeker dient akkoord te gaan met e-mails voor reclamedoeleinden. Vermeldt dit bij de inschrijving van je gratis weggever.

Berichten

Misschien vind je dit ook interessant

Startende ondernemer? Begin hier

E-mailcursus ”Marketing vanuit jouw authentieke zelf”.

  • 8 dagen lang aan de slag met de basis van jouw online marketing
  • Van ideale klant tot aanbod en het maken van een merk
  • Dagelijks 1 of 2 oefeningen