Je zou misschien denken dat e-mailmarketing minder belangrijk is geworden met de komst van social media, maar niets is minder waar. Want wat nu, als je een grote fanbase hebt op een social media account en ineens wordt je account zomaar verwijderd. Dan ben je al die mensen kwijt. En hoe zit het met verschillende doelgroepen binnen je bedrijf, hoe zorg je dat de juiste content bij de juiste potentiële klant komt? Door e-mailadressen te verzamelen, heb je het altijd in eigen beheer. Het is een effectieve manier om contact te maken met je doelgroep en je bedrijf te laten groeien.
Direct en persoonlijk contact
Met e-mail marketing kun je rechtstreeks in contact te komen met je potentiële klant. Ze hebben zich immers als ingeschreven op je nieuwsbrief en zijn daarom geïnteresseerd in wat jij te delen hebt. Door relevante en waardevolle inhoud te delen, kunt je een sterke band opbouwen en het vertrouwen van je potentiële klant winnen.
Gerichte en gepersonaliseerde communicatie
Één van de grote voordelen van e-mailmarketing is de mogelijkheid om gerichte en gepersonaliseerde berichten te verzenden. Door je inschrijvingen te segmenten op interesses of bijv. aankoop van bepaalde producten, kun je de inhoud van je e-mails afstemmen op hun specifieke behoeften. Hierdoor krijgt je een beter communicatie die meer impact heeft en de kans op conversie vergroot.
Kostenbesparend en meetbaar
E-mailmarketing kost weinig geld ten opzichten van traditionele marketingkanalen zoals brochures of folders. Het verzenden van een e-mail kost je behalve tijd geen extra druk- en verzendkosten. Daarnaast kun je met e-mailmarketing precies meten wat je potentiële klant met je e-mail doet. Daaruit kun je optimaliseren en nog relevantere content aanbieden.
Klantenbinding
E-mailmarketing is naast social media, ideaal voor het opbouwen van langdurige klantrelaties en het stimuleren van betrokkenheid. Door regelmatig waardevolle inhoud, aanbiedingen en updates te delen, kunt je je klanten betrokken houden en ze naar je website trekken. Dit vergroot de loyaliteit van klanten, wat essentieel is voor het opbouwen van een goed lopend bedrijf.
Automatisering en segmentatie
Met e-mailmarketing kun je een gedeelte van je klantreis ook automatiseren. Neem een gratis e-book dat vervolgens om de zoveel dagen een herhaal mail uitstuurt en uiteindelijk een aanbod presenteert. Dit alles zet je één keer in elkaar en kan daarna 24/7 doorlopen. Ook kun je geautomatiseerde mails instellen op basis van specifieke triggers, zoals aankopen, verlaten winkelwagens of verjaardagen, waardoor u relevante berichten kunt sturen.
Daarnaast kun je de mensen op je mailinglijst ook segmenteren op demografische gegevens, interesses of gedrag, waardoor je nog gerichter kunt communiceren, betere relevante content kunt delen en betere resultaten kunt behalen.
E-mailmarketing is een belangrijk en effectief hulpmiddel voor alle soorten bedrijven. Door gebruik te maken van e-mailmarketing kun je je bedrijf laten groeien, je merkbekendheid vergroten en je doelgroep betrokken houden. Wil je dit nu ook instellen voor je bedrijf, maar weet je niet goed hoe? Daar kan ik je bij helpen. Check de pagina onderhoud voor meer informatie over mijn strippenkaarten of neem contact op via werk met mij.
Ik werk zelf met Mailblue en ben er super tevreden over. Check it out!