Het is lelijk en onsympathiek, maar het is wel wat werkt. Uiteindelijk wil elke ondernemer iets ‘’verkopen’’ op haar website. Het is dus aan jou om jouw klanten in de actiestand te krijgen, en dat werkt alleen als jij je klant op haar tekortkoming of verlangens wijst.
Op je website maar ook in je andere marketing uitingen. Marketing draait, naast herkenning, vooral om het activeren van je (potentiële) klant. Je wilt graag dat ze iets gaat doen, zoals contact met je opnemen of verder lezen.
Je klant wil NU iets opgelost hebben, want het jeukt en irriteert misschien al dagen of weken. Misschien zelfs al jaren. En daar MAG jij als ondernemer gebruik van maken. Want jij wilt jouw klant immers HELPEN. En daar is niks mis mee. Zolang je het vanuit een goede bedoeling neerzet, komen de juiste mensen op je pad.
Je kunt je potentiële klant stimuleren door het gebruik van triggerwoorden. Het hele doel van de triggerwoorden en zinnen is om nieuwsgierigheid te wekken, de klant of volger moet verder willen lezen omdat zij benieuwd is naar wat zij kan krijgen. Triggerwoorden kunnen zijn: Gratis, Geheim, nieuw, Alleen vandaag etc. of triggerzinnen zoals: ’’Ik ga even heel eerlijk zijn’’, ‘’Jij kunt dit!”, ‘’Fuck it’’, ‘’Mijn grootste geheim om meer klanten te krijgen, is dit’’.
Maar ook: ‘’Dit mis je als je (aanbod) niet koopt’’.
Ga je de drukpunten uit de weg, dan bestaat er een kans dat jouw klant de urgentie niet voelt. Of misschien niet voelt dat jij degene bent die een oplossing heeft.
Laat zien wie je bent, jouw kennis en ervaring doen ertoe. Laat zien hoe jij iets opgepakt en opgelost hebt, zo kun jij jouw potentiële klant het beste helpen.