Human Design in je marketing – deel 1 het open hoofdcentrum

Woehoew, we zijn aangekomen bij deel 1 van de open human design centra’s reeks. In dit blog ga ik je alles vertellen over het thema van het hoofdcentrum. Heb jij dit centrum in jouw human design open, dan is dat jouw superkracht. Met dit thema heb jij ervaring, want dit is één van de thema’s waar jij zelf ook problemen ervaart die je misschien al hebt overwonnen. Daardoor kun jij je klanten goed helpen op dit specifieke punt.

Dit centrum heeft alles te maken met inspiratie en het staat altijd onder druk om antwoorden op vragen te vinden. Klanten met een open hoofd centrum worden beïnvloed of krijgen inspiratie door de mensen die op dat moment bij ze zijn.  

Kortom: het is druk in het hoofd.

In jouw website teksten kun jij inspelen op deze problemen en de gewenste uitkomst. Bekijk onderstaande vragen eens, en kijk of je deze kunt ombuigen naar jouw product of dienst.


Problemen waar je klanten wellicht tegen aan lopen:

  • Ze kunnen snel overweldigd raken en gaan twijfelen door een constant stroom van gedachten en ideeën.
  • Ze kunnen moeilijk rust vinden en gerichte acties ondernemen.
  • Ze nemen de zorgen of vragen van anderen over en proberen door actie de mentale druk die ze hierdoor ervaren los te laten.
  • Kunnen zich moeilijk ontspannen en ‘’dingen’’ loslaten, het hoofd staat constant aan.
  • Ze maken zich onnodig zorgen over toekomstige gebeurtenissen.
  • Ze kunnen de neiging hebben om constant te zoeken naar zekerheid en antwoorden, zelfs als die er niet zijn.
  • Er is een neiging tot overanalyseren van situaties, waardoor ze vastlopen in een spiraal van gedachten zonder tot concrete oplossingen te komen.


Vragen die ze zichzelf stellen (en die jij in je marketing kunt gebruiken)

  • Hoe kan ik omgaan met de constante stroom aan gedachtes
  • Hoe kan ik al mijn ideeën of werkzaamheden beter organiseren en structureren
  • Hoe creëer ik overzicht
  • Waar vind ik inspiratie
  • Hoe kan ik beter omgaan met mentale druk
  • Hoe zorg ik voor meer rust en helderheid
  • Hoe laat ik me minder beïnvloeden door de ideeën van anderen
  • Hoe kom ik af van mijn (mentale) vermoeidheid
  • Hoe behoud ik mijn focus
  • Hoe vertrouw ik op mijn intuïtie in plaats van steeds te zoeken naar zekerheid.


Je leest het al, deze klant is vooral op zoek naar innerlijke rust, acceptatie, en vertrouwen. In jouw website content kun jij ingaan op de bovenste items – de pijnpunten, en daarna te praten over wat het ze oplevert: innerlijke rust, acceptie en vertrouwen.

Berichten

Misschien vind je dit ook interessant

Startende ondernemer? Begin hier

E-mailcursus ”Marketing vanuit jouw authentieke zelf”.

  • 8 dagen lang aan de slag met de basis van jouw online marketing
  • Van ideale klant tot aanbod en het maken van een merk
  • Dagelijks 1 of 2 oefeningen