Hoe ziet de cover van een goed e-boek eruit?

In een eerder post vertelde ik je wat een evergreenfunnel is. Zoals je waarschijnlijk hebt gelezen start een evergreenfunnel altijd met een gratis weggever, zoals bijvoorbeeld een e-boek. Maar hoe ziet een goed e-boek er dan uit?

Een goed e-boek bevat de volgende onderdelen:

  • Een professionele cover met een prikkelende titel.
  • Een introductie waarin het probleem van je lezer benoemd wordt.
  • Inhoud waarin je, jouw oplossing aandraagt.
  • Call to action.

Een professionele cover of omslag

Een e-boek begint met een mooie cover. Hoe professioneler de cover, hoe beter dit bij je klant aankomt. Je wilt dat de cover past in jouw branding. Zorg ervoor dat je in de cover je eigen huisstijl kleuren gebruikt of plaats eventueel een foto van jezelf.

Een e-boek maken met gratis software, daarvoor zijn op internet zijn verschillende mockups en tools te vinden waarmee je in 10 min. een gratis cover kunt maken. Voorbeelden zijn:

Of je kunt een e-boek cover laten maken door een VA of Grafisch ontwerper.

Een prikkelende titel

De titel moet óf het probleem van de doelgroep aanspreken, óf het gewenste resultaat. Uit onderzoek blijkt dat het aanspreken van een negatieve emotie gemakkelijker is dan een positieve emotie. De meeste mensen reageren emotioneler op een tekort dan op overvloed.

Een prikkelende titel kan bijvoorbeeld zijn:

  • 1.            (Probleem klant) door (jouw oplossing)
  • 2.            Een unieke (jouw oplossing) voor (probleem klant)
  • 4.            20 geweldige oplossingen voor (probleem klant)
  • 5.            5 tools die jou gaan helpen om (probleem klant)
  • 6.            Dit is de beste manier op (probleem klant) op te lossen

Ik hoop dat deze tips je verder gaan helpen. Volgende week vertel ik je meer over de inhoud van het e-boek.

Berichten

Misschien vind je dit ook interessant

Startende ondernemer? Begin hier

E-mailcursus ”Marketing vanuit jouw authentieke zelf”.

  • 8 dagen lang aan de slag met de basis van jouw online marketing
  • Van ideale klant tot aanbod en het maken van een merk
  • Dagelijks 1 of 2 oefeningen