Hoe versterk ik mijn know like trust factor?
Jij wilt dat jouw merk authentiek en écht is op social media zodat jouw klanten je beter leren kennen, leuk vinden en vertrouwen = Know-Like-Trust. Want als je klanten je kennen, is de kans dat ze bij je kopen ook groter. Maar hoe versterk je deze factor?
Gebruik foto’s van jezelf, zelfs als ze niet perfect zijn.
Het makkelijkste voor jouw volgers om verbinding te maken met jou, is door foto’s van jezelf te plaatsen. Zo hebben ze een gezicht bij het bedrijf wat meteen voor herkenning zorgt. Nóg beter is om een video of audio van jezelf te plaatsen, iemand life zien of horen zorgt voor een betere herkenning en een positiever gevoel, maar mocht je dat te spannend vinden, dan is een foto plaatsen ook prima!
Vertel een verhaal over jezelf & jouw bedrijf
Deel verhalen, ervaringen, fouten of successen. Zelfs als ze negatief zijn, of totale horror. Dit zorgt voor herkenning en een kijkje in hou jij bent als persoon en hoe jij met problemen omgaat. Deel daarnaast ook je kennis, expertise, advies en tips zodat jouw volgers weten dat jij een oplossing hebt voor hun probleem.
Voorkom post & ghost
zorg ervoor dat je verbinding maakt met je volgers door aanwezig te zijn op social media als je bericht wordt gepost. Reageer of like reacties en dm’s. Ook belangrijk is dat jij interactie hebt met de content van jouw volgers. Like, reageer of deel posts van jouw volgers/potentiële klanten, zo laat je zien dat je weet wie jouw volger is én zo weet het social platform ook wie jouw potentiele klant. Mensen met dezelfde soort interesses of content krijgen jouw dan ook als voorstel te zien.
Blijf consistent
Post regelmatig op vaste dagen of tijdstippen, kijk wat voor jouw het beste werkt. Je volgers weten dan wanneer ze iets van je kunnen verwachten en zo blijf je beter ‘’hangen’’.
Laat perfectie los
Blijf niet hangen in perfect, het is beter als er iets staat, dan helemaal niets. En soms kan content wat voor jou niet goed genoeg lijkt, juist net dat stukje raken waar jouw klant naar op zoek was. Tip: werk net zolang aan het herschrijven of verbeteren van je tekst als dat je eraan hebt gewerkt om het te maken. Heb je 15 min. Gedaan over het schrijven, besteed dan ook max. 15 min. Aan het verbeteren.
Het draait vooral om herkenning en wat jij jouw klant kunt bieden. Laat zien dat jij de expert bent op jouw vakgebied! Help jouw klanten van punt A (het probleem) naar punt B (de oplossing).
In mijn nieuwe online training ‘Online Marketing vanuit jouw authentieke zelf’, leer je de basis beginselen van online marketing en hoe je dit gestructureerd kunt inzetten.