Hoe je voorkeur je merk bepaald
Als jij een kop koffie drinkt, welke koffie kies je dan? Er zijn zo veel verschillende soorten; zwarte koffie, cappuccino, espresso, latte machiato, americano en ga zo maar door. Daarnaast zijn er nog eens dubbel zoveel soorten koffiebonen, ook hier kies je voor een smaak die bij jou past. Vervolgens kun je nog kiezen, waar je die koffie gaat drinken, misschien drink jij liever thuis of toch in een café.
En daar wordt het interessant!
Ga je vaker naar hetzelfde café om daar met een vriendin een kop koffie te drinken? En zo ja, waarom? Wat maakt dit café anders dan anderen? Interessant om over na te denken. Zeker als je dit op jezelf betrekt.
Wat maakt jouw anders dan andere?
Ik kan het je wel snel verklappen: dat ben JIJ! Want er bestaat maar 1 jij, jij bent uniek. Wat zijn eigenschappen die typisch zijn voor jouw persoonlijkheid? Wat zeggen je vrienden en familie over je? Wat is iets wat niet veel mensen over je weten?
Ik gaf je net het voorbeeld van dat café, maar misschien drink jij liever thuis koffie? Hou je meer van de gezellige drukte om je heen, of ben jij meer van de 1 op 1 gesprekken in een vertrouwde omgeving? Misschien hou je van super sterke koffie omdat je daar energie uit haalt, of misschien drink je maar 1 kop per dag, omdat je anders gaat trillen van de cafeïne.
Wat wil je dat jouw klanten over jou zeggen tegen anderen?
Goed om over na te denken en handig om een lijstje van te maken. Start met de eigenschappen die jij wilt dat jouw klanten over jou vertellen à Ook wel brand pillars genoemd. Want als je weet wat jij wilt dat ze over jou en jouw bedrijf vertellen, weet je ook dat je dit kunt laten terugkomen in je content en heb je misschien automatisch inspiratie voor je volgende posts.
In mijn nieuwe online training ‘Online Marketing vanuit jouw authentieke zelf’, leer je de basis beginselen van online marketing en hoe je dit gestructureerd kunt inzetten.