Hoe gebruik je human design op je website?

Human design is sinds kort bij toeval op mijn pad gekomen, en het heeft me gegrepen. Alles wat bij toeval op mijn pad komt, komt vaak niet voor niets. Human Design helpt mij om mezelf beter te begrijpen, iets wat we allemaal willen toch? Het helpt mij ook  om te begrijpen waar mijn sterke punten liggen als ik ga communiceren met mijn klanten. Maar hoe gebruik je human design nu op je website?

Zeker als je een zzp’er bent, dan ben jij écht je bedrijf. Mensen haken aan op JOU. Weet je nog niet wat human design is, en wat voor type je bent. Dan kun je dit hier uitrekenen: https://ahumandesign.com/human-design-chart/


Human design gebruiken op je website

Terug naar je website en je potentiële klant. Die klant wil NU iets opgelost hebben, want het jeukt en irriteert misschien al dagen of weken. Misschien zelfs al jaren. En daar mag jij als ondernemer gebruik van maken. Want jij wilt jouw klant immers helpen. En daar is niks mis mee.

Om erachter te komen waar jouw kracht zit in jouw human design profiel, kun je kijken naar ongedefinieerde centra’s. Dit zijn de thema’s die jij het gemakkelijkst onder woorden kunt brengen omdat jij hier zelf vaak ook moeite mee hebt. Je kunt jezelf dus ook goed kunt verplaatsen in de ander, jouw klant. Als jij vanuit deze centra content gaat maken, zullen je potentiële klanten hier op aanhaken.


Human Design centra’s verwerken in je website content


Heb je een ongedefinieerd (of open) hoofdcentrum, dan kun jij content schrijven over:

De behoefte naar constante zekerheid, obsessief bezig zijn met het verzamelen van informatie, bang zijn niet genoeg te weten en hierdoor inactief te worden, veel nadenken en piekeren, proberen om antwoorden te vinden op vragen in de buitenwereld in plaats van in jezelf.

Deze mensen hebben behoefte aan helderheid en meer bewustzijn, en die kan jij ze geven.


Heb je een ongedefinieerd (of open) anjacentrum, dan kun jij content schrijven over:

Het vasthouden aan oude overtuigingen, moeite om dingen los te laten, over analyseren van situaties en gebeurtenissen, controle willen behouden.

Deze mensen hebben behoefte een andere perspectief op hun probleem. Ze willen weer vertrouwen op hun eigen intuïtie en innerlijke wijsheid.


Heb je een ongedefinieerd (of open) keelcentrum, dan kun jij content schrijven over:

Hoe het is om veel druk te voelen om op de juiste manier te communiceren, het niet kunnen afmaken van waar je mee begonnen bent – uitstelgedrag, niet weten hoe je jezelf op de juiste manier kunt uiten.

Deze mensen hebben behoefte aan betere communicatie en manieren om zichzelf beter te neer te zetten vanuit hun eigen authenticiteit.


Heb je een ongedefinieerd (of open) identiteitscentrum, dan kun jij content schrijven over:

Hoe het voelt om constant op zoek te zijn naar externe erkenning, het gevoel te hebben dat je moet voldoen aan de verwachtingen van anderen, hoe het is om jezelf constant onder druk te zetten om te presteren.

Deze mensen hebben behoefte aan zelfbewustzijn en meer eigenwaarde.


Heb je een ongedefinieerd (of open) sacraalcentrum, dan kun jij content schrijven over:

Constant doorgaan in situaties zelfs als je uitgeput bent, hoe het is om verplichtingen aan te gaan die niet echt resoneren met je innerlijke gevoel vanuit het idee dat iets ‘’verwacht’’ wordt.

Deze mensen hebben behoefte aan meer energie en het vinden van voldoening binnen hun eigen grenzen.


Heb je een ongedefinieerd (of open) wortelcentrum, dan kun jij content schrijven over:

Hoe het is om constant angst of stress te ervaren omdat je veel externe druk voelt, hoe het voelt om nooit te kunnen ontspannen of tot rust te kunnen komen.

Deze mensen hebben behoefte aan minder stress en meer stabiliteit in hun leven.


Heb je een ongedefinieerd (of open) miltcentrum, dan kun jij content schrijven over:

Het negeren van je intuïtie, het vasthouden aan angst, en het ervaren van overmatig zorgen maken over de toekomst.

Deze mensen hebben behoefte aan een beter gezondheid en meer innerlijke balans. In het moment leven.


Heb je een ongedefinieerd (of open) ego/hartcentrum, dan kun jij content schrijven over:

Hoe het is om constant op zoek te zijn naar externe erkenning, hoe het is om het gevoel te hebben dat je moet voldoen aan de verwachtingen van anderen, en hoe je jezelf onder druk zet om te presteren

Deze mensen hebben behoefte aan meer zelfwaardering en erkenning vanuit zichzelf.


Heb je een ongedefinieerd (of open) solar plexus centrum, dan kun jij content schrijven over:

Hoe het is om midden in een emotionele golf te zitten, hoe je onderdrukte emoties kunt ervaren, en moeite hebt om een evenwichtige met je gevoelens om te gaan.

Deze mensen hebben behoefte aan innerlijke en emotionele balans.


Zo, nu heb je een kort overzicht van de verschillende centra’s met hun bijbehorende pijnpunten. Dus verdiep je vooral in Human Design en kijk wat bij jouw past. In de volgende reeks blogs ga ik specifieker in op de verschillende centra’s en hoe je deze kunt inzetten op je website (en in je online marketing). Lees hier alvast deel 1.

Berichten

Misschien vind je dit ook interessant

Startende ondernemer? Begin hier

E-mailcursus ”Marketing vanuit jouw authentieke zelf”.

  • 8 dagen lang aan de slag met de basis van jouw online marketing
  • Van ideale klant tot aanbod en het maken van een merk
  • Dagelijks 1 of 2 oefeningen