3 tips om je content makkelijk verteerbaar te maken

Iedereen wil graag dat zijn of haar berichten op social media veel geliked, gesaved en bekeken wordt. Je stopt niet voor niks veel tijd en geld in het ontwikkelen van goede content, je wilt dan ook dat het wat oplevert. Hoe zorg je er nu voor dat je de aandacht trekt, en dat je klanten daadwerkelijk interesse hebben voor wat jij wilt delen?

Tip 1 . Maak het visueel aantrekkelijk

Zorg dat je content er visueel aantrekkelijk uit ziet, gebruik je eigen huisstijl en doe dit consistent. Met een (Gratis) programma zoals Canva kun je gemakkelijk sjablonen en templates maken die je telkens overnieuw kunt gebruiken. Of je kunt iemand inhuren die de sjablonen en templates voor je maakt. Het enige wat je nog hoeft te doen, is een planning maken wat je wanneer in gaat plannen zodat het elkaar visueel ook mooi afwisselt.

Ideeën voor content kunnen zijn:

  • Infopgraphics
  • Tips & Trics
  • Quotes
  • Tutorial video’s
  • Reviews
  • Foto’s
  •  

Tip 2. Maak korte zinnen

Niets is zo onaantrekkelijk als super lange teksten zonder alinea’s of koppen. Zorg ervoor dat je zinnen en teksten niet te lang zijn, dit geldt ook voor je website. De meeste mensen ‘’scannen’’ een tekst in 7 seconden, maar het je klant daarom gemakkelijk. Gebruik korte zinnen, alinea’s en opsommingstekens. Daarnaast kun je gebruik maken van iconen om de tekst visueel ook aantrekkelijk te maken. Open met een zin die de aandacht trekt en de lezer prikkelt om verder te lezen zoals bijv.:

  • 3 Tips om nog meer volgers te krijgen
  • Hoe ik van 0 tot 30 klanten ging in 30 dagen
  • Met deze tips ga jij super veel tijd besparen

Herkenbare teksten trekken vaak de aandacht. Zorg ervoor dat je de oplossing voor het probleem van je lezer verwerkt in je koptekst of eerste zin.

Tip 3. Gebruik korte video’s

Om echt verbinding te maken met je klant kun je gebruik maken van korte video’s of voiceberichten/podcast. De klant krijgt dan meteen een bepaald gevoel bij jou, dat je niet kunt evenaren met een foto. Zo merk ik zelf vaak dat als ik iemand ‘’live’’ heb gezien, ik veel beter over kom ?. Een korte video (max. 30 sec., liever maar 15 sec.) is vaak boeiend en gemakkelijk te verteren. Post een teaser bericht voordat je de video online plaatst en wek alvast een bepaalde verwachting.

Ook voor video’s kun je de bovenstaande content ideeën van tip 1 gebruiken. In mijn nieuwe online training ‘Online Marketing vanuit jouw authentieke zelf’, leer je de basis beginselen van online marketing en hoe je dit gestructureerd kunt inzetten.

Berichten

Misschien vind je dit ook interessant